Jouw missie in de job

Als administratieve assistent proef je van verschillende domeinen in het bedrijf. Collega’s zien je graag komen. Logisch: je verkleint hun stapel papierwerk. Daarnaast verdiep je je in eigen opdrachten en dossiers.

Jouw opdrachten

  • Je staat in voor veel administratieve en ondersteunende taken van een multidisciplinair team. Dat kan op diverse afdelingen van de verzekeringsmaatschappij zijn: van polisbeheer, schadebeheer, marketing, personeelszaken tot financiën of logistiek. De inhoud van je werk is dan ook afhankelijk van de afdeling en van het team waarvoor je werkt.
  • Je verzamelt, controleert, verwerkt en beheert een veelheid aan info, data en content. Concreet?
    • uittypen en afwerken van brieven, e-mails, nota’s, presentaties of rapporten;
    • info, data en documentatie opzoeken, integreren en verrijken op diverse digitale platformen;
    • dossiers bijhouden en vervolledigen;
    • informatie en databanken up-to-date houden;
    • documenten en rapporten voorbereiden voor vergaderingen of rapporteringen;
    • telefoons en e-mails beantwoorden;
    • documenten scannen;
    • documenten klasseren en archiveren, zowel online als fysiek;
    • post behandelen;
    • facturen en/of onkostennota’s controleren;
    • bestelbonnen nakijken en verwerken;
    • bepaalde processen of projecten ondersteunen;
  • Je krijgt opdrachten van je verantwoordelijke en van collega’s. Heeft iemand het even te druk? Dan snel je te hulp. Je werkt vaak in teamverband, ook in een digitale online werkomgeving.
  • Je staat klaar met antwoorden voor jouw collega’s of voor externe klanten. Kun je zelf niet helpen? Dan verwijs je mensen door naar de juiste persoon.

Jouw competenties

  • Je bent flexibel en multi-inzetbaar. Je reageert snel op verzoeken van jouw collega’s.
  • Je bent vertrouwd met de activiteiten van de dienst. Het vakjargon van jouw collega’s kent geen geheimen voor jou.
  • Je leest snel en vat de essentie van een boodschap in no time.
  • Je controleert nauwkeurig de correctheid van informatie en gegevens.
  • Je verwerkt gegevens en documenten accuraat, bent sterk in e-filing, voorbereiden van presentaties, grafieken en rapporten.
  • Je hebt een olifantengeheugen. Daarmee sla je snel informatie op én behoud je het overzicht.
  • Je bent goed in talen en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden met een dienstverlenende attitude.
  • Je schrijft correct en giet teksten in een werkbare lay-out, ook voor online communicatie.
  • Je navigeert tussen diverse Office-softwaretoepassingen en schakelt vlot tussen diverse digitale tools en platformen.
  • Je hebt organisatietalent: in chaotische situaties houd je het hoofd koel en bewaar je het overzicht.
  • Je werkt zelfstandig. Maar ook in een team voel je je als een vis in het water.
  • Je staat open voor feedback en deelt graag je kennis met collega’s.

Jouw doorgroeikansen

Als administratief bediende kan je hoger klimmen of zijwaarts groeien.

  • Ga aan de slag in diverse functies. Want je kent de diensten en domeinen waarvoor je werkt als geen ander.
  • Specialiseer je in bepaalde werk- of vakdomeinen.

Jouw competenties voor een blijvende inzetbaarheid in de toekomst

  • Je houdt van multitasken en je bent thuis in een digitale werkomgeving.
  • Je bent meertalig.
  • Je hebt een dienstverlenende attitude.
  • Je denkt in oplossingen en handelt daar ook naar.
  • Je hebt sterke bureauticaskills en je bent vertrouwd met online communicatie. Je hebt ook aandacht voor de evoluties in data- en informatieverwerking binnen een toenemende gedigitaliseerde werkomgeving.
  • Je bent een organisatorisch meesterbrein.

Persoonlijke doeltreffendheid en veranderingszin zijn een must voor de toekomst. Dat betekent dat je:

  • graag zelfstandig werkt en tegelijk een teamspeler bent, ook in een digitale, online werkomgeving;
  • open staat voor feedback van je leidinggevende en collega’s en je aandacht hebt voor je persoonlijke groei en inzetbaarheid;
  • leergierig bent en digitale ontwikkelingen omarmt;
  • veerkrachtig en persoonlijk in balans blijft in stressvolle situaties;
  • de creativiteit waardeert van een multiculturele en intergenerationele werksetting.

Learn and Evolve – met Fopas

Is de verzekeringswereld jouw ding? Lees en leer er dan meer over op onze websites.

Volg de trends op via Observo en consulteer het leerprogramma van Fopas. Zo blijf je continu op de hoogte van de sector.

De informatie-professional, een job van de toekomst, of een kerncompetentie voor de meesten van ons?

De competentie om relevante informatie te verzamelen, te verwerken en te presenteren is in een toenemend aantal jobs een verwachting, en zelfs een vereiste. Hoe kan deze kerncompetentie ‘verzamelen, verwerken en presenteren van data’ aangeleerd, onderhouden...
Read More

Zelfleiderschap. Het einde van de leidinggevende?

    Zelfsturing, zelfmanagement, zelfleiderschap zijn nuances in wat in toenemende mate van medewerkers verwacht wordt. Initiatief en verantwoordelijkheid winnen het van volgen en doen wat er gezegd wordt. Een beweging die in een stroomversnelling komt...
Read More

Fintech in de financiële sector.

Eenvoudig gezegd en geschreven: Fintech bedreigt financiële sector. Of toch niet? Wat is Fintech: een technologische applicatie die een kleine, maar lucratieve service aanpakt (aanvalt) die klassiek door generalistische banken en verzekeringsbedrijven geleverd...
Read More

4 grote uitdagingen voor HR en opleidingen in de verzekeringssector

Volgens de Prospectiebarometer Verzekeringen 2015-2020 (Frankrijk) moeten de HR en de opleidingen zich aanpassen aan de toekomstige evoluties. Ze destilleren 4 uitdagingen: De banen en competenties steeds beter beheren Globaal is er een evenwicht tussen het...
Read More

Artificial Intelligence en verzekeringen

Artificial Intelligence doet zijn intrede in de verzekeringsonderneming Fukoku Mutual Life Insurance, een Japanse verzekeringsonderneming, introduceert ‘Arificial Intelligence’ (AI) in maart 2017, vervangt hiermee 30 medewerkers en hoopt 30% efficiënter...
Read More

Competentieprognose & Competentieprofielen@Fopas

Competentieprognose en competentieprofielen in de sector De Lunchcauserie-Fopas van 21/06/2019 stond in het teken van de competenties van de toekomst die van tel zijn in de financiële sector, en dus in de verzekeringen. Competentieprognose Ellen Thijs en...
Read More

Welke learning – topics leven in verzekeringen?

U vindt een synthese (UK) van de belangrijkste leerthema’s bevraagd in een beknopte studie bij 50 respondenten uit de verzekeringssector (50% HR, 21% mgt en  33% andere medewerkers)….
Read More

Artificial intelligence en de impact op de verzekeringssector

Artificial intelligence, quid de verzekeringssector? Een gedreven en enthousiaste Joachim van der Herten – postdoctoraal onderzoeker ‘Machine learning’ aan de universiteit Gent & CTO in ML2Grow – liet zijn publiek kennismaken met (recente) evoluties...
Read More

World Insurance Report 2016

Het World Insurance Report 2016 (Capgemini & Efma) bundelt klantenervaringen voor levens- en schadeverzekeringen wereldwijd. Enkele belangrijke observaties uit het rapport: Verzekeraars over de hele wereld presteerden in het algemeen beter op het gebied...
Read More

Artificiële intelligentie: impact op onze competenties

Become better humans? Dankzij artificiële intelligentie  Machines leren en zijn nu al in staat ingangsproeven en examens af te leggen en beargumenteerde papers te schrijven. Binnen afzienbare tijd studeert de eerste robot af aan een Amerikaanse universiteit....
Read More